Juostiin ampiaisparvea pakoon Oulussa

Muutama päivä kerrankin vapaata molemmilla. Ihme on tapahtunut! Ja meidät tuntien ei osattu viettää sitä kotona löhöten vaan jonnekkin oli päästävä viettämään yhteistä laatuaikaa. En tiedä mistä ajatus Ouluun lähdöstä tuli, mutta en ollut aiemmin käynyt niin pohjoisessa (vaikkei se Oulu edes niin korkealla ole). Joten tavarat autoon aikaisin tiistaiaamuna ja nokka kohti Oulua. Ajeltiin välillä kahville pysähtyen, musiikkia kuunnellen ja maisemia tähystellen. Ja vihdoin oltiin Oulussa, mutta 3 tuntia liian aikaisin, sillä hotellille pääsisi vasta iltapäivällä.

Aikaa kulutettiin evästämällä Abc:lla ja päätettiin lähteä katsomaan Oulun keskustaa ja toria. On kyllä hieno kaupunki! Käytiin katsastamassa toripolliisi, kauppahalli ja kierreltiin jonkin aikaa. Jäätelöt piti syödä viilennykseksi ja sen jälkeen nokka kohti Sokos Hotel Edeniä.
Itselläni ei ainakaan ollut hotellista mitään odotuksia, tiesin vain, että ihan hotellin vieressä on Nallikarin iso uimaranta. Hotelli oli siisiti ja niin myös huone, jossa oli luojan kiitos kattotuuletin sekä toinen tuuletin. Missään ei ole pitkään aikaan ollut niin ihanan viileää olla.

Ajateltiin, että olisi kiva käydä katsomassa kylpyläosastoa, turhaan. Kylpylän lasikatto hohkasi lämpöä  ja kaikki ovet olivat kiinni, joten ei siellä pystynyt olemaan kuin pienen pienessä ulkoaltaassa. Sen seurauksena kaljahampaita alkoi kolottaa ja päätettiin lähteä etsimään tokmannilta halpaa juotavaa. Murulle kaljaa ja itselleni mojito-lonkeroita. Juomien kanssa suunnattiin Nallikarin rannalle, jossa oli hieman helpompi olla kuin kuumassa kylpylässä. Istuskeltiin hyvä tovi rannalla höpisten ja uitiin myös aika kauan. Todella hyvä uimaranta ja pitkälle saa kahlata että pääsee uimaan. Kannattaa ehdottomasti mennä joskus käymään.
Tilanne eskaloitui hieman ampiaisten hyökättyä kimppuumme ja lähdettiin rannalta aika kiireellä. Muillakin näytti olevan samoja ongelmia ja siellä sitten huidottiin ja juostiin. Illalla käytiin vielä hotellin ravintolassa syömässä hampurilaisateriat ja sitten niin tylsältä kuin se kuulostaakin niin nukahdettiin.

Aamulla käytiin hotellin aamupalalla ja ai että rakastan hotelliaamiaisia. Kotona ei ikinä jaksa panostaa, joten oli ihanaa päästä herkuttelemaan. Aamupalan ehdoton kohokohta oli suklaasuihkulähde ja vaahtokarkit. Sen jälkeen jätettiin Oulu taakse ja suunnattiin Pietarsaareen uimaan ihanalle ja isolle uimarannalle ja sen jälkeen päädyttiin käymään Vaasassa. Vaasassa käytiin Raippaluodossa ja sieltä lähdettiin pienten mutkien kautta kohti kotia. Aamuyöllä oltiin vasta perillä, mutta oli kyllä hyvä reissu!